15 Mayıs 2018 Salı

Tam Buğday Unlu Ramazan Pidesi



Çok şükür bu yılda Ramazanı gördük Allah Bereketiyle Hayırlısıyla bir Ramazan ayı geçirmeyi nasip etsin inşallah
Ramazanda nedense Pide olmazsa olmaz :) başka günlerde pek aklımıza gelmiyor ama iftarda lezzeti bir başka oluyor bende bugun İftara sıcacık pidenizi kendiniz yapmak isterseniz diye tarifini ekliyorum. 

Daha önceki yayınlarda videosuda var. Daha önceden paylaştığım başka bir tarifi Google dan lezzet durağı ramazan pidesi diye aratın hop karşınızda 2.ci linke tıklayın :) 

Şimdi ki tarifim de pofidik mayalı ben ekstradan 1 sb tam buğday unu ekledim siz isterdeniz eklemeyip sade beyaz unla yapabilirsiniz bu tarifle iki tane orta boy pide çıkıyor 



Malzemeler

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 pk yaş maya
  • 1/2 cay bardagi zeytinyag
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • Tuz
  • 4 su bardağı beyaz un
  • 1 su bardagi tam bugday unu kullandim ben—isterseniz sadece beyaz un kullanilabilir
Üzerine;

  • 1 yumurta sarısı,çörekotu
Yapılışı ; 

  • Derin bir kaba su,süt,tuz,seker,zeytinyag ve mayayı koyup karıştırın.
  • Üzerine azar azar unu ekleyip yoğurun hafif ele yapışan bir hamur olucak üzerini streç ile kapatıp ılık bir ortamda 30 dk kadar mayalandırın.
  • Mayalanan hamuru iki parçaya bölün,bir parçasını çok bastırmadan yuvarlar şekil vererek acın yağlı kağıt serilmiş tepsiye biraz un serpiştirin üzerine açılan hamuru koyun ve parmaklarınızla kare desen verin yumurta sarısı sürün çörek otu serpiştirin ve 15 dk mayanlanması için bekletin.180 derecelik fırında yaklaşık 25-30 dk pişirin
Afiyet Olsun 

Hiç yorum yok:

Etiketler