28 Ekim 2017 Cumartesi

Havuçlu Tarçınlı Kek & Muratbey Sürmeli Peynir Kremalı


Mis gibi tarçın kokusu ile Merhabalar
instagramda Gülen'in @mutfaktamimarvar sayfasında görünce aklıma düştü Havuçlu Kek eve gidince hemen yapmalıydım girdim mutfaga klasik havuçlu keki çırpıverdim üstüne mi basit ama lezzetli bir krema yaptım Gülen den esinlenerek evde olanlarla☺️bence fena olmadı bu krema benim işime çok yarar nice tarifler yaparım onunla yazıyorum notları klasik havuçlu kek içinde süt su yok malzeme listesini okurken şaşırmayın Krema yı da Muratbey Sürmeli Peynir le ile karıştırdım nefis oldu 

Malzemeler;
  • 3 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı esmer şeker
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 adet havuç küçük boy
  • 2-2,5 su bardağı un (azar azar ekleyin yoğum bir kıvam olmasın)
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1 pk. kabartma tozu
  • 1 pk. vanilya

Kremasi
  • 100 gr sıvı krema
  • 3-4 yk pudra sekeri
  • 50 gr muratbey surmeli peynir
  • Tum malzemeler guzelce cirpilir dolapta bekletilir
Yapılışı ;
  • Yumurta , esmer şeker ve toz şeker köpük köpük olana kadar çırpılır 
  • Sıvı yağ ilave edilir , üzerine daha önceden elenen un, kabartma tozu, vanilya ve tarçın eklenip karıştırılır 
  • Havuçlar rendelinir cevizlerle birlikte ilave edilip karıştırılır
  • Hafif yağlanmış un serpilmiş kare bir tepside önceden ısıtılmış 180 derecilik fırında yaklaşık 30 dk kadar pişirilir kürdanla pişip pişmediği kontrol edilir.
  • Soguduktan sonra krema surulur
Afiyet Olsun




Hiç yorum yok:

Etiketler