24 Şubat 2017 Cuma

Sütlaç


Dün yaptım bu sütlacı minnak isteyince tabi akan sular duruyor 😊

İnstagram hesabımda yapım aşamalarını paylaşmıştım takip etmek isterseniz hesabım @lezzetduragi
ışığı kaçırdığım içinde fotograflamak bugune kaldı 
Sütlü tatlılar Bizim evde cok sevilir, ben bol pirinçli severim kaşığını attınmı içine dolu dolu olucak
1 kaşık da damla sakizi macunu ekledim tercihe bagli eklenmeyebilirde buyrun benim usul tarife


Malzemeler:

  • 1-1,5 lt süt
  • 1 çay bardağı pirinç + 2-3 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı Damla sakızı macunu
  • üzerine tarçın
Yapılışı:
  • Pirincimizi bir güzel yıkadıktan sonra üzerine 1 su bardağı suyu ekleyip bu şekilde birkaç saat bekletin,daha sonra suyunu süzüp bir tencereye pirinci alın ve 2-3 su bardağı suyu ekledikten sonra pirinçleri suyu çekene kadar pişirin
  • Pirinçlerimiz suyu çekmeye başladıktan sonra sütünü ve şekeri ilave edip kısık ateşte koyulaşana kadar kaynatın ara sıra karıştırmayı ynutmayın dibi tutmasın indirmeye yakın 1 yk damla sakızı ilave ederek bir taşım kaynatın ve ocağımızı kapatıp servise hazırlayın
  • Bu tariften 5 cay bardağı dolusu ve 3tane küçük boy kase çıktı
  • Soğuktan sonra üzerine tarçın serpip servis edin.

Afiyet Olsun 






Hiç yorum yok:

Etiketler