7 Ocak 2015 Çarşamba

Tencerede İzmir Köfte


Ben yemekleri bol salçalı severim bu tarifimde onlardan biri bu kez İzmir Köfteyi çok vaktim olmadığından tencerede yaptım ama fırında da ağır ağır pişmesi ayrı bir lezzet.Herkesin kendine göre bir köfte harcı vardır :) ben arşivimde bulunması için buraya adım adım yapılışlarını yazıyorum


Malzemeler:
  • 500 gr kıyma
  • 1 ad yumurta
  • 1 su bardagi ekmek kırıntısı
  • 1 ad soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1/2 demet maydanoz
  • tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı nane
  • kızarmak için 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 4 adet büyük boy patates
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • 4-5 su bardağı su
Yapılışı:
  • Öncelikle köftelerimizi hazırlıyoruz bunun için Ekmek parçalarını , maydanozu , soğanı ve sarımsağı rondoda minik parçalar haline getiriyoruz bir kabın içine aldığımız kıymamıza yumurta , rondodaki karışım ve baharatları ilave edip bir güzel yoğuralım.
  • Pateteslerimizi soyup dörde bölelim ve tencereye dizelim , ayrı bir kabın içinde 4-5 bardak su ile salçamızı eritelim.
  • Yağ kayduğumuz tavada istenen boyutta köftelere hazırlanıp alt üst renk değiştirene kadar pişirilelim çok pişirmenize gerek yok , köftelerimiz hazırlandıktan sonra patateslerimizin üzerine dizelim ve salçalı suyumuzu tenceremize dökelim kapağını kapatıp orta harlı ateşte patateslerimiz yumuşayana kadar pişirelim
  • Maydanoz ile süsleyip sıcak sıcak servis edelim
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Etiketler