21 Mart 2012 Çarşamba

Bademli Islak Kurabiye

Face ' de  gezinirken bir gördüm Sevil Islak kurabiye tarifi eklemiş nasıl güzel görünüyor dayanamadım koştum mutfaga işte benim mutfağımdan çıkanlar :) elimdeki malzemeye göre kullandım ama tarif uygulaması bire bir nefis oldu.benim kullandığım malzemeye göre yazıyorum . yapılışı Sevil 'in yazdığına göre


 Malzemeler:


  • 250 gr tereyağ
  • 2 ad yumurta
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 6 yemek kaşığı toz badem 
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5,5 su bardağı un
Şerbeti için:
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
Yapılışı :
  • Kurabiye için gerekli olan tüm malzemeleri bir yoğurma kabına koyup karıştırın.
  • Ele yapışmayacak bir hamur elde edinceye kadar unu ilave ederek yoğurun.
  • Kulak memesi kıvamına gelince yağlanmış fırın tepsisine yuvarlayarak dizin.
  • 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 10 dakika kadar çatlayana kadar pişirin.
  • Bu esnada şerbet için süt ve şekeri ayrı bir kapta karıştırın. (Elinizle)
  • Şeker tamamen eriyinceye kadar karıştırarak eritin. Kesinlikle ateşe koymayın.
  • Pişen kurabiyeleri sıcakken soğuk süt şerbetine batırın ve bir saklama kabına dizin.
  • Kalan şerbetinizi de kurabiyelerin üzerine dökün.
  • Ilınınca servis yapın.
  • Bu şekilde saklama kabı ile buzdolabına kaldırıp saklayabilirsiniz
Afiyet Olsun..




2 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim afiyet bal olsun. Şifa olsun. Beğenmene sevindim bende senin tarifinle yapayım bir dahakine
sevgiler

lezzetduragi dedi ki...

Sevil 'im çok teşekkürler canım

Etiketler