20 Şubat 2008 Çarşamba

Ekşili Köfte

Malzemeler:

Köftesi için:
  • 500 gr kıyma
  • 1 çay bardağı kadar pirinç
  • 1 yumurta
  • 2 dilim bayat ekmek içi, ufalanmış
  • 1 tatlı kaşığı karbiber
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Unlamak için:

  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı maydanoz, doğranmış

Terbiyesi için:

  • 2 yumurtanın sarısı
  • 1 limonun suyu

Yapılışı:

  • Köfte malzemelerini iyice yoğurup köfte hamurunu elde edin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğü kadar parçalar koparıp toplar yapın ve bunları un ve maydanoz serpilmiş tepsiye dizin, hertarafına değmesini sağlayın
  • Bir tencereye 1,5 litre kaynamış su ve tuz koyun.
  • Köfteleri suya atıp ilave edip pirinçler pişene kadar kaynatın
  • 2 yumurtanın sarısını ve 1 limonun suyunu tel ile iyice çırpın.
  • Yumurtalı limonlu karışıma azar azar köftenin suyundan ilave ederek çırpmaya devam edin.Daha sonra bu terbiyeyi köftelere karıştırarak ekleyin.
  • Bir taşım daha kaynatıp servis yapın.

Afiyet Olsun


3 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 15 http://nasibim.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır. Akşamüstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler..._______________________________________________________________________SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
17.02.2008 - 23.02.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://dogada.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''15" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...

sarımutfak-hande dedi ki...

slm bayılırım ekşili köfteye iyi aklıma getirdin yapayım bende cnm
ellerine sağlık
sevgiler

ayşegül mutfakta dedi ki...

bu benim oğlumun en sevdiği yemeklerden itiraf ediyorum bende çok seviyorum :) eline sağlık lezzetli oluğu belli oluyor resimden sevgiler

Etiketler